/  Art   /  POL Polloniato

POL Polloniato

WYWIAD Z ARTYSTĄ POL Polloniato:

Jestem włoskim artystą. Używam różnych języków i technik, aby kształtować swoją wizję. Od 2008 roku ceramika stała się medium, którego głównie używam. Pochodzę z historycznej rodziny, która od dwóch wieków zajmuje się ceramiką w Nove, małym miasteczku w regionie Veneto, godzinę drogi od Wenecji. Moja produkcja jest zróżnicowana i rozwijana dzięki różnym rodzajom współpracy i interakcjom: od unikalnych dzieł dla galerii i muzeów, przez projekty dla architektów lub klientów prywatnych, aż po ograniczone serie dla marek, które dążą do doskonałości współczesnego rzemiosła. W latach 2008-2013 mieszkałem w Paryżu i Brukseli. Obecnie mieszkam i pracuję w Nove.

PHOTO FROM POL Polloniato

Jaka jest twoja misja?

Misją jest analiza historii tradycji ceramicznej w celu stworzenia współczesnej reinterpretacji. Dla mnie innowacje oznaczają regenerację i ewolucję. Cała moja produkcja oparta jest na badaniach i ponownym wykorzystaniu formalnych elementów przeszłości, które poprzez mój proces twórczy stają się integralną częścią nowego wyglądu rzeźbiarskiego. Tematy, nad którymi pracuję, są bardzo różne i zmieniają się w zależności od okresu i miejsca, w którym mieszkam.

PHOTO FROM POL Polloniato

Jak zdefiniowałbyś swój styl?

Mój styl to przestrzenna i czasowa synteza wielu stylów. Zajmuję się wznawianiem i łączeniem przedmiotów, kształtów, motywów i technik pochodzących z różnych epok. Moim celem jest stworzenie nowej równowagi estetycznej i konceptualnej poprzez formalną metamorfozę historyczną.

PHOTO FROM POL Polloniato

Co Cię inspiruje?

Inspirację czerpię z obserwacji i interakcji z miejscami i kontekstami społecznymi, z którymi się stykam. Społeczna i krajobrazowa transformacja kontekstu ma ogromny wpływ na ewolucję moich badań.

Twoja muza?

Moją główną muzą jest otaczająca mnie rzeczywistość.

Jestem uważnym obserwatorem, który próbuje zbadać konteksty, w których się odnoszę. Tematy, które rozwijam w swoich pracach, wynikają ze specyficznych sporów, w których żyję i wchodzę w interakcje.

PHOTO FROM POL Polloniato

Opowiedz nam o wyborze materiałów i procesie twórczym.

Dorastałem w wiejskim kontekście społecznym, w którym cała społeczność ludzi od wieków poświęcała się sztuce ceramicznej. Bardzo szczególne miejsce z wielkimi produkcjami przemysłowymi i doskonałością artystyczną. Moja rodzina zajmuje się ceramiką od początku XIX wieku. Mój ojciec był jednym z najważniejszych dekoratorów ceramiki w historii Nove.

Mój pierwszy instynkt z młodości poprowadził mnie w kierunku artystycznym daleko od ceramiki.

W okresie Akademii Sztuk Pięknych w Wenecji zajmowałem się malarstwem, instalacjami i fotografią. W 2008 roku byłem głęboko dotknięty poważnym kryzysem gospodarczym, w jakim znajdował się rejon ceramiczny Nove. Postanowiłem wziąć do ręki „znajomy materiał”. Moje podejście było takie, jak artysta, który krytycznie odnosił się do określonej sytuacji społecznej i krajobrazowej, a nie rzemieślnik, który musiał wytwarzać przedmioty użytku.

Punktem wyjścia były opuszczone miejsca, gruz i resztki, które pozostały na tym terenie. Moje terytorium stało się moją biblioteką (materialną i ludzką), na której mogłem rysować i kształtować swoją artystyczną wizję. Ponownie wykorzystywać i przekształcać. Liberalizacja ceramicznego medium w kierunku nowych możliwości, w kierunku nowych powodów.

Jaki jest Twój ulubiony projekt do tej pory i dlaczego?

Od 2008 do dziś moja twórczość artystyczna w ceramice zmieniała się często. Zrobiłem kilka serii rzeźb, które odzwierciedlają określone tematy. Od 2017 roku pracuję nad serią PIENI A RENDERE. Gra słów odwołująca się do odwrotnego stanu pustek zwrotnych. Zwykle w życiu codziennym jesteśmy przyzwyczajeni do opróżniania przedmiotu, aby można go było ponownie wykorzystać do nowego wypełnienia. W przypadku mojego PIENI A RENDERE zdarza się, że treść pojawia się w całej jej pełni, decydując o kształcie kontenera. Pełen gruzu i tekstur naszych czasów. W ten sposób rzeźba staje się trójwymiarowym odbiciem czasu.

Dzieło, z którego jesteś najbardziej dumny?

W 2018 roku zostałem zaproszony przez Międzynarodowe Muzeum Ceramiki w Faenzy do udziału w 60. edycji Międzynarodowej Nagrody Ceramicznej CERAMICS NOW. Wystawa o znaczeniu historycznym, która zgromadziła 54 artystów z całego świata. Z tej okazji stworzyłem na tę okazję instalację dokumentalną: Ostatnia wieczerza. Instalacja składająca się ze stołu roboczego (typowego dla przemysłu ceramicznego), na którym umieściłem komplet zastawy stołowej w stylu XVIII wieku, wykonanej w całości moją techniką PIENI A RENDERE. Hołd dla historii mojej ziemi.

PHOTO FROM POL Polloniato

Nad czym w tej chwili pracujesz?

W tej chwili wykonuję serię neoklasycznych popiersi i rzeźb zawsze w stylu PIENI A RENDERE.

Jaki jest Twój cel zawodowy?

Oprócz kontynuowania badań, moim celem jest kontynuacja ścieżki dydaktycznej, którą prowadzę od trzech lat. Moim celem jest edukacja i pobudzanie nowych pokoleń do wiary w rzemieślnicze i artystyczne praktyki manualne. Wzajemne dawanie i branie, które pozwala mi nadążać za duchem czasu, a jednocześnie daje mi możliwość przekazania mojego doświadczenia i twórczej wizji. Chciałbym móc odtworzyć szkoły rzemiosła ręcznego, gdzie kształcić i zachęcać nowe pokolenia do wiary w powrót do rękodzieła o innej jakości.

Website:

www.polpolloniato.com 

Instagram:

https://www.instagram.com/pol.polloniato/

LA GALLERIA

The magazine for Italian Fashion & Design lovers.

 

CONTACT US

mail@lagalleria.pl

Pick a language: