/  Design   /  FINEMATERIA

FINEMATERIA

STEFANO BASSAN I GIANLUCA SIGISMONDI:

Nazywamy się Stefano Bassan i Gianluca Sigismondi (24), ukończyliśmy projektowanie produktów w 2019 roku w IED European Institute of Design w Mediolanie. Współpracę rozpoczęliśmy w trakcie studiów zakończonych wspólną pracą dyplomową. W trakcie kończenia pracy wspieraliśmy studio CARA \ DAVIDE pracując nad różnymi projektami, w szczególności dla Rinascente. Stąd narodziła się odpowiednia energia, która doprowadziła nas do stworzenia naszej firmy Finemateria.

Jaka jest wasza misja?

Chcielibyśmy pokazać, że nie musimy patrzeć na wiek. Lubimy być bezpośredni i przejrzyści. Próbujemy wywrzeć emocje, zostawić wiadomość, opowiedzieć historię. Odzyskać wartość materialną.

Jak zdefiniowalibyście wasz styl?

Myślę, że to wciąż za wcześnie, żeby zdefiniować, a my i tak nie lubimy się klasyfikować. To, czego szukamy, to być sobą. Mamy prosty język, pełen bodźców, syntetyzowany w myślach, w których materia jest głównym bohaterem.

PHOTO FROM FINEMATERIA

Co was inspiruje?

Z pewnością każda podróż jest niesamowitym przeżyciem, które na nas wpływa. Staramy się zbierać bodźce z tego, co nas otacza, mamy też uważną wizję mody i fotografii, wierzymy w dzielenie się pomysłami.

Opowiedzcie nam o doborze materiałów i procesie twórczym.

Wszystko zaczyna się od dialogu i porównania pomysłów i bodźców, krytykując je, staramy się uwydatnić kluczowe punkty. Nie chcemy pracować nad instynktem, w rzeczywistości pomysły wymagają refleksji, czasu i przerw. Po stworzeniu koncepcji przekształcamy ją w język i materię. Druga faza zaczyna się od badań materiałowych, czyli procesu, który lubimy realizować w kontakcie z firmami i rzemieślnikami, miejscami, w których wiedza i możliwości są duże.

Jaki jest wasz ulubiony projekt do tej pory i dlaczego?

COMFORT / UNCOMFORT to nasz pierwszy projekt, który zawiera nasze myślenie. Ma minimalistyczną, surową, pozbawioną dodatków estetykę. Jesteśmy zadowoleni, ponieważ pozwala nam uwydatnić nasze zalety.

Jak łączycie funkcjonalność i estetykę?

Funkcjonalność i estetykę łączy prostota. To osoba subiektywnie o tym decyduje i staje się jej częścią.

Nad czym w tej chwili pracujecie?

W tej chwili realizujemy COMFORT / UNCOMFORT jako projekt komunikacyjny, prezentując go w październiku, wciąż potrzebuje dużo widoczności. Badamy rozwiązania, które pozwolą to pokazać w najbliższych miesiącach. W przypadku projektu rozwijamy jednak nowe pomysły, ale bez pośpiechu.

Jaki element decyduje o sukcesie projektu?

Konsekwencja, świeżość i emocje. Wiele zaczyna się od komunikacji, musisz być jasny i łatwy do zrozumienia. Estetyka jest subiektywna, ale jeśli się podoba, to przede wszystkim pomaga. Ważne jest, aby mieć odwagę spróbować.

W jakim kierunku podąża świat designu?

Design w tej chwili to zrozumiał, że musi zwolnić i pomyśleć. Firmy będą ostrożniej produkować, inwestując więcej czasu w opracowywanie silnych i różnorodnych projektów. Z drugiej strony mniejsze rzeczywistości będą mocno naciskać na autoprodukcję i autopromocję. Generalnie nie powinno dać się porwać szałowi dyktowanemu przez rynek (Salone del Mobile), ale znaleźć własną równowagę.

Website:

https://www.finemateria.com/

LA GALLERIA

The magazine for Italian Fashion & Design lovers.

 

CONTACT US

mail@lagalleria.pl

Pick a language: