/  Design   /  STUDIO FIGURES

STUDIO FIGURES

WYWIAD Z CLAIRE COUSSEAU I GABRIELEM LOIRATEM, ZAŁOŻYCIAMI STUDIO FIGURES:

Figures to funkcjonalne, kreatywne studio założone przez Claire Cousseau i Gabriela Loirata w poszukiwaniu materialnego oświecenia z siedzibą w Paryżu we Francji. Mamy doświadczenie w projektowaniu i architekturze, poznaliśmy się w Paryżu po kilku międzynarodowych doświadczeniach w dziedzinie mody high-end. Obecnie mieszkamy i pracujemy w Paryżu, w 18. dzielnicy Paryża, w patchworkowej dzielnicy w pobliżu słynnego pchlego targu „Les Puces de St Ouen”.

W przeciwieństwie do tej gorączkowej strony naszego codziennego życia, nasze serca są blisko morza w Bretanii… Podróżujemy lub uciekamy przez kilka dni przez to terytorium, ile możemy lub potrzebujemy. Niezbędny czas, aby ponownie połączyć się z sobą i naturą. Nasza subtelna równowaga szkicuje zarysy nowego repertuaru linii i materiałów, które są podstawą naszej pracy.

Kiedy zaczęliście interesować się designem?

Instynktownie nie pamiętamy… Prawdopodobnie dlatego, że mieliśmy to na myśli, nawet jeśli nie zdawaliśmy sobie z tego sprawy, ewoluuje to wraz z nami.

Jaka jest wasza misja?

Ważniejsze jest, aby nigdy nie tworzyć, nie wyobrażać sobie i nie znajdować innej formy inspiracji, bardziej osobistej i introspekcyjnej, kierowanej pozytywnymi uczuciami. Działa na produktach z grupy produktów przeznaczonych do środowiska życia z dużym zainteresowaniem materialnością i eksperymentowaniem. Ustawione na styku przemysłu i sztuki, Figures tworzy dzieła charakteryzujące się koncepcyjnym projektem, czystą estetyką i funkcjonalnymi formami. Czyste kształty łączą się z subtelnym kolorem, co “redukuje” estetykę.

Jak zdefiniowalibyście wasz styl?

Neutralna Colorama, delikatne odcienie, które mogą współgrać ze światłem i różnymi szlachetnymi materiałami. Coś niezbyt skomplikowanego na pierwszy rzut oka, ale atrakcyjnego, w którym każdy szczegół został wybrany ze względu na jego jakość, trwałość i estetykę. Mógłby zbliżyć się do architektury racjonalistycznej z pewnym akcentem Wabi-sabi.

Co was inspiruje?

Na naszą pracę duży wpływ mają zazwyczaj podróże, spotkania i impulsy. Szaleństwo i poświęcenie czasu na ponowne połączenie się z żywiołami, zwłaszcza podczas surfowania, jest istotną częścią naszej twórczej rutyny. Dowolne kształty, ale także formy geometryczne i stabilna struktura architektury, mają silny rezonans w naszym procesie twórczym i projektowaniu.

Światło, widok, fala lub po prostu cień mogą łatwo stać się początkiem czegoś…

Co jest pierwsze – materiały czy pomysł na projekt?

W naszym podejściu najpierw pojawiają się dowolne kształty, a następnie nadajemy im intencję, prawdziwą funkcję podstawową. System ten łączy się w estetyczny, a zarazem surowy i subtelny sposób. Daje meblom dobrowolną wysoką skłonność do niejednoznaczności. W przypadku wszystkich naszych mebli drewno było dowodem na jego ekologiczną jakość, trwałość i odporność… To dosłownie żywy materiał.

Który etap procesu projektowania najbardziej was ekscytuje?

Kierując się intuicją, musimy eksperymentować, aby tworzyć produkty, może to być rysunek węglem, szybka makieta, nawet składany papier. Rysunek, zdjęcie to spontaniczne, natychmiastowe sposoby na szybkie przedstawienie pomysłu, uzyskanie intencji. Cięcie, modelowanie lub inne niekonwencjonalne sposoby… Musimy poczuć materiał, produkt. Nasze prototypy są skrupulatnie wykonywane ręcznie w naszym studio z wszelkimi możliwymi wykończeniami.

Jacy projektanci mieli na was wpływ przez lata?

Wiele osób miało wpływ na naszą wizję projektowania lub przynajmniej ją kwestionują… Gestem, pomysłem, kolorem… By wymienić tylko kilka: francuski architekt Pol Abraham, Hans Hartung, Sol LeWitt i bardziej współcześni Lee Bae czy Max Lamb.

Jak Włochy inspirują wasze projekty?

Nasze projekty, zwłaszcza krzesło „Droi”, zostały stworzone, aby wtopić się w niuanse idyllicznego krajobrazu Apulii i oddać hołd otaczającej go kulturze. Staraliśmy się stworzyć obiekt, który ewoluował od tradycji do życia codziennego i współczesności. Pomysł polegał na nawiązaniu dialogu między architekturą a meblami z Apulii. Konstrukcja jako uproszczenie standardu, zastosowana z minimalistycznym nastawieniem. Stajemy się coraz bardziej świadomi konieczności tworzenia autentycznych dzieł sztuki, które wprowadzają spokojną i wyciszoną atmosferę.

Nad czym w tej chwili pracujecie, czy są jakieś projekty, o których możecie nam opowiedzieć?

W najbliższych tygodniach, dzięki naszemu doświadczeniu w architekturze wnętrz, zamierzamy zintegrować wymiar wnętrz naszej pracowni, w projektach mieszkaniowych czy handlowych. Pojedyncze i czyste tomy stworzone przez proporcje, geometrię, cyrkulację, pełne i puste … Wizją jest stworzenie prostego, funkcjonalnego, estetycznego projektu z myślą o współczesnym życiu, rodzaj holistycznego doświadczenia.

Jak widzicie przyszłość designu?

Mamy nadzieję, że design jeszcze bardziej zachęci nas do kontemplacji i skupienia się na kluczowych, zrównoważonych i trwających całe życie projektach przyjaznych dla środowiska pod względem wyboru materiałów i konstrukcji. Nowy sposób na życie, w którym możemy zrobić więcej za mniej.

Studio picture on the top of the article by Cédric Tauzin

Website:

http://studio-figures.com/

Instagram:

https://www.instagram.com/studio_figures/

Leave a Comment

LA GALLERIA

The magazine for Italian Fashion & Design lovers.

 

CONTACT US

mail@lagalleria.pl

Pick a language: