/  Fashion   /  CULPA

CULPA

WYWIAD Z VINCENZO MARSICO:

Nazywam się Vincenzo, jestem założycielem i dyrektorem generalnym marki. Pochodzę z małego miasteczka z Kalabrii, przeprowadziłem się do Neapolu, aby ukończyć studia prawnicze, obszar ten był bardzo modny, szczególnie jeśli chodzi o produkcję odzieży, więc zdecydowałem się stworzyć, na początku dla zabawy, własną markę. Dbam o zarządzanie i strategię marki w 360 stopniach, podczas gdy mój projektant Mario Fantuz, z wieloletnim doświadczeniem w kilku ważnych włoskich domach mody, jest aktywną częścią działu stylu.

Skąd wzięła się Twoja pasja?

Urodziłem się w małej kalabryjskiej miejscowości. Sieci społecznościowe jeszcze nie istniały, a po mojej stronie praktycznie moda nie istniała. Swoją pasję do mody rozwijałem poprzez częste podróże i odkrywanie różnych styli i trendów, więc zacząłem od czegoś co dziś byłoby określane jako „influencer”. Sprowadzałem do mojego kraju innowacyjne ubrania, które nie były znane i zainteresowałem się moją odzieżą, więc zacząłem tworzyć małe wyprzedaże odzieży między osobami prywatnymi, odzieży, której nie było jeszcze w Kalabrii, a jedynie w dużych miastach.

Jak zdefiniowałbyś swoje kreacje w trzech słowach?

Jakość / dostępność / poszukiwanie.

IMAGE FROM CULPA

Kiedy pracujecie nad projektem, od czego zaczynacie?

Wszystko zaczyna się od badania trendów, a następnie wprowadzamy je w życie poprzez poszukiwanie tkanin, kolorów, wzorów, nadruków, dodatków, biorąc za podstawę zasadę jakości.

A co was inspiruje?

Nasze inspiracje są bardzo przekrojowe. Nazwałem markę „streetwear with underground soul” powstajemy i rozwijamy się w undergroundowym życiu nocnym, a potem łączymy to z typową dla streetwearu zasadą wygody i elastyczności w kształtach i kolorach, to fuzja różnych subkultur które wyrażają się w muzyce, sztuce, stylu życia.

Kto jest waszym idealnym klientem?

Z pewnością kierujemy się do młodej publiczności, ale nie za bardzo młodej, idealnym klientem jest klient, który zwraca uwagę na to, co dzieje się w modzie, ale szuka czegoś, co odzwierciedla te trendy, ale jest dostępne dla większości, który szuka odzieży ekskluzywnej zarówno na co dzień, zamiast tylko na imprezę czy prezentację, rozmawiamy z publicznością, która lubi się identyfikować.

Jak ważne jest dla was „Made in Italy” i krawiectwo?

Made in Italy to podstawowa część wszystkich naszych projektów. Osobiście śledzę rozwój łańcucha dostaw, zarówno dla mojej marki, jak i dla różnych produkcji innych firm poprzez moich partnerów produkcyjnych.

IMAGE FROM CULPA

Jak dużo jest waszego osobistego stylu w marce?

Nasz styl to identyfikacja przez konsumenta końcowego, jak powiedziałem, powstaje i rozwija się z zestawu różnych subkultur, zdefiniowałbym społeczny, dlatego wszystkie nasze kreacje przechodzą przez filtr mojego gustu bez zbytnich uwarunkowań, nie chcę tworzyć wielu mnie chciałbym zostawić miejsce na subiektywną interpretację moich odbiorców.

Jak poradziliście sobie w czasie lockdownu?

Lockdown był bardzo ważnym momentem, aby się zatrzymać i zastanowić się nad zasadą dostępności i zrównoważonego rozwoju, zwłaszcza ta ostatnia została utracona w modzie i widzieliśmy, że świat nie może już sobie pozwolić na śledzenie określonej dynamiki konsumpcji makro.

Jaka jest przyszłość marki CULPA?

Dlatego zdecydowaliśmy się porzucić zaplanowaną ścieżkę, którą zawsze podążaliśmy do tej pory, faktycznie CULPA wzięła udział w 5 edycjach Milan Fashion Week, 3 Paris Fashion Week oraz w targach w Szanghaju, gromadząc m.in. ponad 30 detalistów z całego świata. Dziś satysfakcjonujemy naszych sprzedawców detalicznych dzięki nowej strategii małych okresowych dropów, aby wypuszczać nieduże ilości produktów w znacznie bardziej regularnym tempie, tak aby zawsze dawać konsumentom szeroki wybór bez przeciążania rynku i własnych zapasów, z pewnością kolejnym ważnym krokiem będzie zwiększenie e-commerce i bezpośredniej sprzedaży B2B.

PHOTO FROM CULPA

Website:

https://www.culpashop.com/

Instagram:

https://www.instagram.com/culpa__official/

LA GALLERIA

The magazine for Italian Fashion & Design lovers.

 

CONTACT US

mail@lagalleria.pl

Pick a language: