/  Fashion   /  DAVORIN CORDONE

DAVORIN CORDONE

WYWIAD Z DAVORINEM CORDONE, PROJEKTANTEM, WIZJONEREM I BADACZEM SZTUKI I PIĘKNA:

Nazywam się Davorin Cordone, jestem 26-letnim projektantem pochodzącym z Palermo. Urodziłem się w stolicy Sycylii, Palermo, mieście pełnym sztuki i historii. Uczęszczałem do liceum plastycznego, ponieważ od zawsze pasjonowałem się rysunkiem i malarstwem, następnie kontynuowałem studia na kierunku moda. Zacząłem pracować w firmie jako stylista i grafik, dopóki nie otrzymałem propozycji wykonania szytej na miarę odzieży dla butiku w Rzymie, gdzie zostałem odkryty przez łowcę talentów, który w 2018 roku pomógł mi wprowadzić moją markę za pośrednictwem Alta Roma.

Jak i kiedy zacząłeś interesować się modą? Jakie jest Twoje pierwsze wspomnienie związane z modą i chęcią tworzenia?

Od dziecka zawsze pociągała mnie estetyka, wszystko, co związane z pięknem i modą. Spędziłem lata, obserwując, jak moja mama się szykuje, maluje, układa włosy, poczułem dreszcz, który szeptał do mnie „a co by było, gdyby ta spódnica była taka? A gdyby te buty miały to? ”. Od tamtego momentu zacząłem eksperymentować z ubraniami dla lalek, aż w końcu przelałem na papier to, co proponował mi mój umysł.

DAVORIN CORDONE

Jak powstała Twoja marka?


Moja marka zrodziła się z chęci zakomunikowania mojej tożsamości stylistycznej, a wykonując inne prace w branży modowej, zawsze starałem się kreować wizerunek kogoś, kto robi ubrania. Prawdziwa marka narodziła się dzięki Alta Roma, gdy w końcu postanowiłem postawić wszystko na ten projekt.

What is fashion for you?


Fashion is the channel that allows me to express my art, through which I can give life to my vision.

Nie myślę o modzie jako o trendzie, ale jako języku niewerbalnym. Ubranie pozwala nam komunikować naszą osobowość, naszą indywidualność, pozwala nam przekazywać przesłania tak, jakby było naszą wizytówką. Ma zdolność sprawiania, że czujemy się dobrze, piękni, cenni, pewni siebie; czasami noszenie ubrania może być zbroją, aby stawić czoła otaczającemu nas światu.

Jakie było pierwsze ubranie jakie zaprojektowałeś?


Moimi pierwszymi ubraniami były sukienki „Davorin Cordone”, które widziałem w filmach, teledyskach, na czerwonych dywanach. Pomogło mi to zrozumieć, jak daleko możemy zajść w modzie, wykraczając poza ubrania, które widywałem na co dzień.

Jak opisałbyś estetykę swojej marki?


Zdecydowanie z silnym wpływem, dla mnie bardzo ważne jest tworzenie ubrań, które nie pozostaną niezauważone. Szczególnie skupiam się na absolutnie ręcznie wykonanych ubraniach, delikatnych detalach, na mocnych wizualnie sylwetkach.

Kiedy pracujesz nad nową kolekcją, od czego zaczynasz?


Moim punktem wyjścia jest zawsze ostatnie wrażenie, które chcę przekazać poprzez ubrania. Koniec to mój początek, w którym ta podróż zaczyna odkrywać, co to uczucie mi komunikuje. Zaczynam robić wszelkiego rodzaju badania, aż będę mógł złożyć wszystkie elementy w całość i ukonkretnić to, co nie jest. Potem wybór tkanin i aplikacji, z których mój pomysł jest materiałem. Bardzo lubię eksperymentować i przymierzać wiele rzeczy przed zrobieniem gotowej sukienki.

Jakie są Twoje główne odniesienia i skąd czerpiesz inspiracje?


Moja największa inspiracja pochodzi głównie od wielkich kobiet w historii jako królowych i cesarzowych. Inspirują mnie silne, wyjątkowe kobiety. Kobiety, które nie boją się odważyć, by żyć swoją kobiecością, to takie kobiety, jakie sobie wyobrażam tworząc sukienkę. Sztuka i architektura odgrywają dużą rolę pod względem sylwetki i struktury, co pozwala mi na różne sposoby eksperymentowania. Wreszcie dominuje kwiatowy świat; kwiaty są klejnotem natury, staram się odtworzyć to piękno poprzez moje ubrania, aby uczynić je klejnotami wybiegów.

Jakie aspekty branży modowej chciałbyś zmienić?


Z pewnością szybkość, wynikająca z ciągłego zapotrzebowania, szybkiej mody. Niestety w dzisiejszych czasach jest coraz większe zapotrzebowanie na nowości, firmy coraz częściej tworzą kolekcje, a to prowadzi do dużej ilości marnotrawstwa ubrań i materiałów.

Jaka jest przyszłość Twojej marki?

Mam na myśli wiele projektów, ciągle kreuję nowe cele do osiągnięcia i staram się nigdy nie pozostać statycznym. Zdecydowanie w tej chwili bardzo skupiam się na widoczności marki poprzez magazyny, wydarzenia, czerwone dywany i prasę, ale moim celem jest stworzenie marki, która jest podstawą włoskiej mody, Made in Italy .

Instagram

Website

Leave a Comment

LA GALLERIA

The magazine for Italian Fashion & Design lovers.

 

CONTACT US

mail@lagalleria.pl

Pick a language: