/  Fashion   /  DUNIA ALGERI ATELIER

DUNIA ALGERI ATELIER

Dunia Algeri, 31 lat, urodzona w Seriate (Bergamo). Licencjat z komunikacji i magister z marketingu. Pochodzę z małej wioski w prowincji Bergamo, ale po ukończeniu szkoły średniej przeniosłam się najpierw do Szwajcarii, do Lugano, na uniwersytet, a następnie do Londynu i Paryża do pracy. Wróciłam do Włoch w 2014 roku, aby ukończyć studia w Mediolanie, mieście, w którym nadal mieszkam.

DUNIA ALGERI

Jak zrodziła się Twoja pasja do mody?

Moja pasja do mody, a dokładniej do dzianin, jest moim zdaniem wrodzona. Wszystko zaczęło się od mojej babci ze strony ojca (której nigdy nie spotkałam, ale która przez długą historię wybrała moje imię) była dziewiarką w małym miasteczku, w którym dorastałam. Moje dzieciństwo było pełne opowieści o tej babci-rzemieślniczki i zawsze wiedziałam, że mam w sobie tę samą pasję do kreatywności i wyrażania siebie w ten sposób, czasami uważaną za powierzchowną, natomiast pełną znaczenia.

Jak zdefiniowałabyś swój styl?

Określiłabym swój styl jako wszechstronny i z pewnością bardziej styl niż moda. Na co dzień mam bardzo minimalistyczny i praktyczny styl, zarówno do mojej bardzo dynamicznej pracy, jak i do życia jako mama dwuletniej dziewczynki. Minimalistyczny styl, ale wybieram wysokiej jakości odzież, bardzo zwracam uwagę na skład tego, co kupuję (lepiej tylko 1 rzecz w 100% z naturalnego włókna niż 5 rzeczy z poliestru). W tym okresie mój to-go look to vintage Levi’s, mokasyny Gucci, sweter i jeden z naszych kaszmirowych płaszczy z ostatniej kolekcji. Bardzo lubię też odważyć się na ekstrawaganckie połączenie i dopasowanie na najbardziej specjalne okazje. Uwielbiam wyszukiwać i kupować zarówno małe niezależne i niszowe marki, jak i vintage, niepowtarzalną odzież pełną historii.

PHOTO BY DUNIA ALGERI ATELIER

Jakie są Twoje główne odniesienia i inspiracje?

Daję się inspirować wszystkim, ale nigdy nie szukam wymuszonej inspiracji. Punktem wyjścia są książki (biografie), filmy, podróże i opowiadania. Do tego dochodzą niekończące się poszukiwania, studium wielbicieli mody, ale także wystawy pozasektorowe, ludzie, których poznałam za granicą i życie codzienne. W Londynie nauczyli mnie chodzić spoglądając w górę i w dół, wychwytując wszystko to, co cię otacza.

Kiedy pracujesz nad projektem, od czego zaczynasz?

Badania, badania i więcej badań. To jest punkt wyjścia dla wszystkiego. Badania rynku, aby zrozumieć, w jakim kierunku zmierzać, dowiedzieć się, co już zostało stworzone, a co nie. Badanie surowców o doskonałej jakości bez kompromisów. Jako drugi krok wyobrażam sobie już noszony produkt, analizując jego mocne i słabe strony. Planuję początek i wyobrażam sobie koniec, a potem pracuję nad tym, by był konkretny.

PHOTO BY DUNIA ALGERI ATELIER

Jak poradziłaś sobie z lockdownem na poziomie kreatywnym?

Szczerze bardzo dobrze, bo dzięki temu miałem trochę wolnego czasu na wysłuchanie moich twórczych myśli, które w szale codzienności są często odkładane na bok. Miałam czas na uwolnienie manualnej i pierwotnej twórczej siły (tempera była na porządku dziennym z moją córką). Byłam w stanie przeprowadzić wiele badań, słuchałam podcastów, które otworzyły mi umysł, czytałam i pisałam. Znalazłam odpowiednie bodźce i właściwą równowagę, aby na nowo odkryć wolniejszą, ale mniej zagmatwaną kreatywność.

Nad czym w tej chwili pracujesz?

W tej chwili pracujemy nad kolekcją SS2021, w której jak zawsze głównym bohaterem będzie szydełkowanie, ale pracujemy też nad bardzo fajnym tajnym projektem, który mamy nadzieję wkrótce ujawnić i który poszerzy zakres działania marki, zachowując najwyższą jakość i surowiec w 100% pochodzenia naturalnego.

PHOTO BY DUNIA ALGERI ATELIER

Jaki element decyduje o sukcesie marki?

Jakość produktu i niepowtarzalność oferty, wizerunek z dbałością o każdy szczegół i terminowość w obsłudze klienta. W dzisiejszych czasach produkt musi być wyjątkowy i najwyższej jakości, aby wyróżniać się na rynku i mieć rzeczywistą wartość dodaną. Obraz (od mediów społecznościowych po opakowanie) musi dopełniać tę wyjątkowość i jakość, ale jedną z najważniejszych i często niedocenianych rzeczy jest szybkość obsługi klienta: doświadczenie po zakupie jest równie ważne jak sam zakup.

Jak ważne jest dla Ciebie „Made in Italy”?

Made in Italy ma nieocenioną wartość, zwłaszcza ze względu na know-how. W naszym konkretnym przypadku wiedza, jak robić na drutach ręcznie na drutach, jest sztuką, która się gubi i naprawdę chcielibyśmy, aby tak się nie stało. Byłoby marzeniem, aby móc uczyć młodych ludzi, aby przekazywali rzemiosło, które teraz robią tylko kobiety w określonym wieku.

Website:

https://www.duniaalgeriatelier.com/it/home/

Instagram:

https://www.instagram.com/duniaalgeriatelier/

LA GALLERIA

The magazine for Italian Fashion & Design lovers.

 

CONTACT US

mail@lagalleria.pl

Pick a language: