/  Fashion   /  FABIO LONARDI

FABIO LONARDI

WYWIAD Z MŁODYM PROJEKTANTEM FABIO LONARDI:

Nazywam się Fabio Lonardi, jestem projektantem mody i ilustratorem. Urodziłem się i wychowałem w Turynie, świat artystyczny znam od dziecka. Po przeprowadzce do Mediolanu rozpocząłem studia w NABA, Nowej Akademii Sztuk Pięknych w Mediolanie. Zafascynowany światem estetyki, grafiki i materiałów pogłębiłam swoje studia w branży Fashion Design, kończąc studia i nadal pracując w branży fashion.

FABIO LONARDI

Jak i kiedy zacząłeś się interesować modą? Jakie jest Twoje pierwsze wspomnienie związane z modą i chęcią tworzenia?

Moje zainteresowanie modą zrodziło się od dzieciństwa. Byłem jedynym chłopcem w mojej rodzinie. Otaczając się tylko kobietami i dziewczynami, moja wizja stawała się coraz bardziej empatyczna i związana z coraz bardziej kobiecym światem. Moja rodzina zawsze była związana ze światem designu. Myślę, że największy wpływ na moje zainteresowanie miała moja babcia ze strony matki. Jako krawcowa przekazała mi zainteresowanie modelarstwem i krawiectwem.

Moje pierwsze wspomnienie związane z modą było, gdy miałem 8 lat, kiedy pomagałem babci przy dokonaniu poprawek krawieckich rodzinnych ubrań, nakłułem palec igłą, a ona sama powiedziała mi: „To jest praca, która wchodzi do krwi” .

Jak opisałbyś estetykę swojej marki?

Moja marka sama w sobie ma całkowicie artystyczną i kobiecą estetykę. Każda z moich kolekcji nabiera kształtu i charakteru indywidualnie, dzięki osobnym poszukiwaniom artystycznym i nie ma żadnego rodzaju. Wszystkie moje różne kolekcje to zbiór dzieł sztuki. Lubię myśleć, że każde z nich reprezentują moją ścieżkę rozwoju i technikę, definiując tym samym mój okres artystyczny / projektowy. To co jednoczy moje kolekcje to z pewnością kształty i materiały. Często się nimi bawię, dając upust kreatywności i narodzinom nowych tekstur. Preferuję materiały techniczne, z którymi zawsze warto eksperymentować na poziomie obróbki tekstyliów, koloru i druku. W moich kolekcjach duże znaczenie ma świat grafiki i druku na tekstyliach. Jako ilustrator mody uwielbiam umieszczać różne grafiki w moich kolekcjach, które są wykonywane cyfrowo i / lub ręcznie tradycyjnymi technikami.

Jakie było pierwsze zaprojektowane przez Ciebie ubranie?

Pierwsze zaprojektowane i wykonane przeze mnie ubranie pochodzi z 2015 roku. Był to mój ostatni rok studiów w Aldo Passoni Art School w Turynie na wydziale Mody i Kostiumu. Poproszono o indywidualne zaprojektowanie sukienki nawiązującej do tematyki recyklingu, z wykorzystaniem papieru jako materiału bazowego. Mój projekt był związany ze światem przyrody. Suknia rzeźbiarska przedstawiała fiołek. Grałem na nazwie, kształcie, kolorze i znaczeniu, które przypisywano fioletowi – La Viola del Pensiero. Została wykonana w całości przeze mnie, utworzony przez strukturę, biały płotowy gorset, pokryty różnymi warstwami papieru mache ręcznie malowanego przeze mnie.

Kiedy pracujesz nad nową kolekcją, od czego zaczynasz?

Każda z moich kolekcji rodzi się z dwóch różnych czynników. Poprzez artystyczny nurt, do którego pociąga mnie w tym konkretnym momencie i przez siebie. Do tej pory stworzyłem 3 różne kolekcje, z których każda wykorzystuje dwie sfery, graficzną / artystyczną i psychologiczno-mentalną. W mojej pierwszej kolekcji Prism, dużą wagę przywiązywano do grafiki liniowej i znaczenia samej linii, znaczenia, jakie uzyskała na przestrzeni dziejów. Razem z nią zrobiłem studium związane z Neon Art i kolorami. Postanowiłem więc połączyć te dwa światy. Z kolei w drugiej kolekcji Almost Poor postanowiłem związać się tematem Arte Povera i różnymi materiałami, studiując kolejno grafiki, które w formie graficznej mogą reprezentować ten sam nurt artystyczny. Jeśli chodzi o moją najnowszą kolekcję (projekt mojej pracy dyplomowej) Codex – Twin Souls, chciałem włożyć siebie w 100%, przywiązując się do swojego dzieciństwa i pokazując swoją bliźniaczą więź w postaci wewnętrznego i psychologicznego studium graficznego, tworząc w ten sposób graficzną encyklopedię umożliwiło to stworzenie kolekcji graficznych nadruków umieszczonych w kolekcji odzieży wierzchniej, w całości wydrukowanych przeze mnie.

Jakie są Twoje główne referencje i skąd czerpiesz inspirację?

Moje inspiracje w dużej mierze opierają się na technikach ilustracyjnych, moje szkicowniki zawsze zawierają sugestywną część, która jest dla mnie bardzo ważna, czyli rysunek. Dla niektórych inspiracją jest dogłębne badanie obrazu. W moim przypadku oprócz obrazu wielką wartość mają moje własne rysunki. Zawsze szukam współczesnych artystów / ilustratorów. Uwielbiam łączyć różne style artystyczne i próbować nadać kształt mojej wyobraźni fakturom i stylom, tworząc w ten sposób moodboard z rysunkami i obrazami, które pozwolą mi stworzyć nową kolekcję.

Opisz swój typowy dzień, w którym poświęcasz się modzie.

Pracując w branży modowej, mój dzień jest nieustannie bombardowany przez świat sztuki i designu. Nie mówię, żebym żył w 100% zanurzony w modzie, ale dobre 60% jest z tym związane. Prosta motywacja ciągłej chęci prowadzenia badań wizerunkowych i artystycznych sama w sobie sprowadza mnie z powrotem do tego sektora. W moim przypadku poświęcenie się światu mody jest prawdopodobnie bardziej związane z poziomem inspiracji niż z czymkolwiek innym. Dzięki internetowi i światowi społecznemu wszystko to jest obecnie jeszcze bardziej wykonalne.

Jako projektant, jak zdefiniowałbyś swoją rolę w społeczeństwie?

Jako projektant uważam, że całkowicie odrywam się od estetycznych i artystycznych ideałów dzisiejszego społeczeństwa. Wiele razy w przeszłości moje ubrania były odrzucane lub uważane za zbyt przymusowe. Były poza kanonami nie tylko estetycznymi, ale także w powszechnym użyciu. W moim przypadku, jak sądzę, uwielbiam łączyć sztukę i modę. Sukienka rodzi się nie tylko po to, by ją nosić, ale mówi sama za siebie. Jak mówi ten, kto zdecyduje się ją nosić. W moim przypadku prawie zawsze każda część garderoby staje się rzeźbą. W dzisiejszym społeczeństwie wygoda i uproszczenie wygrywają od samego początku, nie ma praktycznego czasu na noszenie sukienki rzeźbiarskiej.

Jakie jest Twoje motto?

Jednym z moich ulubionych haseł jest Omnia cum tempore (wszystko ma swój czas).

Photo from Fabio Lonardi

Jaka jest najlepsza rada, jaką kiedykolwiek otrzymałeś?

Najlepsza rada, jaką kiedykolwiek otrzymałem to: Nie skupiaj się tylko na czymś, poszerzaj swoje horyzonty.

Jakie aspekty branży modowej chciałbyś zmienić?

Branża modowa od lat pracuje nad sezonowymi kolekcjami i planami konsumpcjonizmu. Gdyby kolekcje były ograniczone corocznie, większe znaczenie należałoby przypisać każdej kolekcji z osobna. Każdy ubiór ma za sobą dobrze ugruntowaną pracownię, zarówno pod względem modelowania, jak i rzemiosła. Być może powinniśmy ponownie ocenić znaczenie pracy stojącej za całą kolekcją i późniejszą synchronizację z konsumpcjonizmem.

Jaka będzie przyszłość Twojej marki?

Dla przyszłości mojej marki widzę wielką chęć uczenia się i eksperymentowania. Obecnie powinienem kontynuować studia, co z pewnością pomoże mi w przyszłości pogłębić aspekty, którymi z pewnością jeszcze nie poruszałem w ramach mojej małej marki. Z pewnością fundamentalne elementy pozostaną w malarstwie i grafice, które inspirują mnie do dziś.

Instagram:

https://www.instagram.com/fabiolonardistudio/?hl=pl

Leave a Comment

LA GALLERIA

The magazine for Italian Fashion & Design lovers.

 

CONTACT US

mail@lagalleria.pl

Pick a language: