/  Fashion   /  Maison Pórpora

Maison Pórpora

WYWIAD Z SHAKTI RINOLFIM, ZAŁOŻYCIELEM MAISON PÓRPORA:

Jak powstała marka Maison Pórpora?

Maison Pórpora powstała z chęci nadania kształtu ciekawości estetycznej, która towarzyszy mojemu życiu od dziecka. Ciekawość, którą staram się zachować, płynność i międzywymiarowość; Wizualną, formalną, psychologiczną i duchową. Moda jest narzędziem, za pomocą którego zdecydowałem się opowiedzieć tę ścieżkę.

Gdzie są wykonywane wasze torebki?

Nasze kreacje są produkowane we Włoszech, począwszy od skór przetwarzanych w Santa Croce sull’Arno, niedaleko Florencji, w sposób uwzględniający zrównoważony rozwój, wykonywane przez fachowe ręce rzemieślników z pasją. Zaczęliśmy też eksperymentować z materiałami wegańskimi, produkowanymi z odpadów włoskiej sieci winiarskiej, z zamiarem zaprezentowania kolejnych kolekcji jako cruelty free.

Staramy się tworzyć przedmioty, które oprócz funkcji lub dekoracji mają również swoją godność, osobowość zdolną do ekscytacji, zaspokajania wielu zmysłów w tym samym czasie, tak aby osoba nosząca je mogła stworzyć więź emocjonalną, która wykracza poza użycie. Chcielibyśmy wywołać proces zakochania się między nami, osobą i przedmiotem.

MAISON PÓRPORA | Photo by Martina Nermin De Pretto

Jak definiujesz estetykę swoich kreacji?

Każdy projekt, który tworzymy, poszukuje własnej tożsamości, zarówno estetycznej, jak i konceptualnej. Maison Pórpora nie chce być treścią, ale raczej pojemnikiem zdolnym do generowania większej ilości bodźców.

Czy możesz nam opowiedzieć o procesie twórczym powstania torebki?

Myślę, że akt twórczy to praktyczny proces, na który składa się ciągłe zaangażowanie, a nie cuda. To delikatny wysiłek na rzecz poszanowania naszej tożsamości, a jednocześnie akt wiary w przyszłość. W moim przypadku jest cykliczna i składa się z trzech elementów: Input, Sedymentacja, Return. Pierwsza faza to faza badania, obserwuję wszystko, co przyciąga moją uwagę, bez wzorów, bez struktur, jestem okryty bodźcami zewnętrznymi, pozornie przypadkowymi. Drugi, sedymentacja, jest równoznaczna z przerwą, przestaję obserwować i poświęcam się prostym i powtarzalnym czynnościom, ustępując miejsca bodźcom zdeponowanym w mojej nieświadomości. Kiedy każde wejście znajdzie swoje miejsce w mojej głowie, zaczynam rysować. Spędzam całe dnie, nawiązując dialog między nieświadomością a racjonalnością. W tym momencie powstają skojarzenia, które poprzez doświadczenia uzyskują osobisty zmysł estetyczny.

Image from MAISON PÓRPORA

Twój związek z mediami społecznościowymi? Jak wpływają na Twoją pracę?

Są cennymi dwukierunkowymi narzędziami, badaniami i komunikacją, ale rozumiane jako język grożą spłaszczeniem procesu twórczego.

Jaka jest Twoja opinia na temat branży modowej?

To branża oparta na interpretacji ewolucji, przydatna jako klucz do zrozumienia tego, co nas otacza. Dopóki robi to z wyczuciem, będzie to wartość dodana.

Jak widzisz przyszłość swojej marki?

Jak śpiewał Lucio Battisti w latach 80. XX wieku: „Dowiemy się tylko żyjąc…” 🙂

First photo by Ludovica Rosato

Website:

https://maisonporpora.com/

Instagram:

https://www.instagram.com/maisonporpora/

Leave a Comment

LA GALLERIA

The magazine for Italian Fashion & Design lovers.

 

CONTACT US

mail@lagalleria.pl

Pick a language: