/  Fashion   /  MIRA Visionary Concept

MIRA Visionary Concept

GIUSEPPE FONTANA OPOWIADA O SWOJEJ MARCE:

Giuseppe Fontana, urodzony w 1996 roku w Casercie (Włochy), założył w 2015 roku firmę MIRA Visionary Concept, która zadebiutowała na rynku międzynarodowym w czerwcu 2017 roku na Paris Fashion Week oraz w październiku tego samego roku na Shanghai Fashion Week. Platforma, która od samego początku wprowadziła markę na rynek międzynarodowy. Dziś współpracujemy z różnymi luksusowymi butikami na całym świecie, szczególnie w Europie Wschodniej i Azji, z kolekcjami, które rozwijają się całkowicie dla mężczyzn i kobiet. Kilku światowych dystrybutorów współpracuje z MIRA we Włoszech, Rosji i Grecji.

Jak zrodziła się Twoja pasja do mody? Skąd czerpiesz inspirację?

Pasja do mody zrodziła się z chęci ekspresji. W wieku 18 lat zacząłem zagłębiać się w historię i filozofię Yves Saint Laurent i zacząłem zdawać sobie sprawę, że moda nie jest zwykłym przejawem statusu społecznego, ale prawdziwą formą komunikacji, językiem wyrażającym tożsamość. Stąd pochodzi inspiracja; idea stworzenia marki, która w pełni odzwierciedla moją tożsamość, na której zbudowaliśmy Brand Identity. Poprzez wzory ikonograficzne reprezentujące elementy nawiązujące do wizjonerskości, proponujemy jasny i bezpośredni przekaz: MIRA to ambicja, patrzenie poza nią: to filozofia, z której rodzi się „wizjonerskość”. Aspirare, ambire, mirare: oto kilka słów, które w najbardziej bezpośredni sposób opisują przesłanie marki.

Image from MIRA Visionary Concept

Jak byś opisał swój styl?

Nazwałbym go „Ekspresywnym Luxury Steetwear”. U podstawy każdej kolekcji znajduje się wiadomość do przekazania do użytkownika końcowego, którą wyrażamy opracowując wzory i grafikę. Ten, kto nosi MIRA, jest rzecznikiem tych wiadomości.

Nowe projekty lub pomysły, nad którymi pracujesz?

W przygotowaniu jest kilka projektów. Jeden, nad którym zaczynamy pracować, to nowy projekt, który mierzy się ze światem Kids i tworzy kolekcje ad hoc dla dzieci.

Image from MIRA Visionary Concept

Jaka będzie Twoja następna kolekcja? Czy możesz nam coś o niej powiedzieć?

Po ogromnym zamieszaniu spowodowanym przez pandemię, pytanie brzmiało: co jeśli, sekretem zrobienia kroku naprzód było zrobienie kroku w tył?

MIRA zwalnia tempo i skupia się na swoich mocnych stronach, rozwijając je z nową świadomością. Postawiliśmy na bestsellery wszechczasów i opracowaliśmy nowe pakiety graficzne związane z tematem, używając wyłącznie naturalnych tkanin. Stąd nowa kolekcja SS21 „STEP BACK”.

Zapraszam również do zapoznania się z nową kolekcją FW 20/21 dostępną w naszym sklepie internetowym (www.miravisionaryconcept.com) oraz u wszystkich naszych sprzedawców.

Gdzie są produkowane twoje ubrania?

Łańcuch produkcyjny rozwija się w całości we Włoszech. Tutaj skoncentrowane jest projektowanie, produkowanie, drukowanie i pakowanie. Jakość materiałów, nadruk i włoska produkcja gwarantują doskonały produkt.

Image from MIRA Visionary Concept

Jak można wspierać włoską modę?

Moim zdaniem kluczem powinna być współpraca. Najlepsze włoskie marki mogłyby zrezygnować z Fashion Weeków w Paryżu, Londynie, Nowym Jorku i skoncentrować wszystkie wydarzenia we Włoszech. Prowadziłoby to do:

– zmniejszenia kosztów dla firm;

– przyciągnięcia wszystkich międzynarodowych nabywców do Włoch;

– większej widoczności także dla włoskich marek, które nie mają możliwości udziału w międzynarodowych targach;

– tworzenia tzw. collateral economies (turystyka).

Website:

https://miravisionaryconcept.com/

Instagram:

https://www.instagram.com/mira_visionary/

LA GALLERIA

The magazine for Italian Fashion & Design lovers.

 

CONTACT US

mail@lagalleria.pl

Pick a language: