/  Fashion   /  PYLA

PYLA

WYWIAD Z SILVIĄ ZOPPELLARI, ZAŁOŻYCIELKĄ MARKI PYLA:

Silvia Zoppellari, założycielka i projektantka marki Pyla – studiowałam Marketing i Komunikację z zakresu dóbr luksusowych w Rzymie i Paryżu. Później pracowałam w Paryżu dla dużych domów mody, takich jak Valentino.
Maria Giulia Cecchini, moja prawa ręka i kierownik IT w Pyla, zawsze pracowałyśmy razem i przyjaźnimy się od wielu lat. Maria Giulia studiowała informatykę w Rzymie, a niedawno przeprowadziła się do Dublina, aby dokończyć edukację.
Carolina Grierson, stosunkowo nowa w Teamie marki Pyla. Jest najmłodszą z grupy i tak naprawdę nadal kończy studia w Londynie. Jest specjalistą ds. Marketingu.

Jak powstała Twoja marka biżuterii?

Marka jest wynikiem wybuchu niewypowiedzianej kreatywności, którą w wieku 27 lat czułam, że muszę zaspokoić. Ponieważ nie mogłam znaleźć takiej biżuterii, która by mi się podobała i którą mogłabym dostosować do swojej estetyki, postanowiłam ją stworzyć sama, tym samym tworząc markę Pyla w 2016 roku.

Pojechałam na południowy zachód Francji, wzdłuż dorzecza Arcachon i znalazłam się u podnóża Pyla, niesamowicie ukształtowanej wydmy. Moja marka biżuterii przyjęła nazwę tego, co znalazłam przede mną. Koncepcja wydmy tak majestatycznej, a jednocześnie tak niezwykłej i niezbędnej, jest tym, co moja biżuteria próbuje reprezentować sezon po sezonie.

Jak definiujesz estetykę swoich kreacji?

Eteryczna, odrzucająca ekscesy, charakteryzująca się prostymi kształtami wywodzącymi się z elementarnej geometrii. Biżuteria Pyla to konstrukcje zredukowane w swoich podstawowych kategoriach, które zawsze prowadzą nas z powrotem do bijącego serca naszego projektu: znaczenia projektu i kształtu.

PHOTO FROM PYLA – THE COPENHAGEN NECKLACE

Jakie są Twoje inspiracje w życiu?

Projekty Pyli krążą wokół sztuki nowoczesnej i współczesnej, która zawiera estetyczne odniesienia z przeszłości. Wzorowe dla mnie są prace architekta Edoardo Tresoldiego i artysty Lucio Fontany.

Jaka zaprojektowana przez Ciebie biżuteria w kolekcji najlepiej oddaje Twoją wizję marki?

Z naszej obecnej kolekcji (Cities), biżuteria, który najbardziej nas teraz reprezentuje, jest Kopenhaga. Jest to ręcznie wykonany naszyjnik z posrebrzanego mosiądzu. Było to zaskoczenie tej kolekcji, ponieważ ma prosty design, ale wzbogacony jest o ponadczasowe i eleganckie zagniecenie. Jest to rodzaj biżuterii, której myślisz, że nie potrzebujesz, dopóki jej nie założysz.

Jak dużo jest twojego osobistego stylu w marce?

W codziennym chaosie Rzymu staramy się schronić w spokoju naszej biżuterii. To ona daje nam ducha równowagi i poczucie celu. Biżuteria Pyla jest zaprojektowana zgodnie z naszym stylem życia, jest praktyczne i lekka oraz promuje zero-waste, temat obecnie bardzo istotny na rynku. Lubimy myśleć, że wiele kobiet szuka tego samego i że w niespokojnym środowisku, takim jak to, które zostawił nam rok 2020, mogą znaleźć biżuterię, która sprawi, że poczują się dobrze.

Co sprawia, że ​​biżuteria Pyla jest niezwykła?

To, co sprawia, że biżuteria Pyla jest niezwykła, to jej przekrojowość. Tworzę biżuterię bez żadnych pretensji, z wyjątkiem tego, by dać człowiekowi nowy entuzjazm, już cenny i kompletny sam w sobie. Jestem też bardzo przywiązana do rzemiosła, co daje mi możliwość uszlachetnienia materiałów i kształtów, które nie zawsze są regularne i symetryczne. Kowalność żywicy i mosiądzu, które są całkowicie ręcznie robione, sprawia, że ​​proces twórczy jest znacznie wolniejszy od produkcji statycznej i zrobotyzowanej (typowej dla wielu marek, które decydują się na produkcję masową).

PHOTO FROM PYLA – THE MONACO EARRINGS

Jak podszedłaś do lockdownu na poziomie kreatywnym?

Pobudzenie w tak statycznym środowisku jak dom naprawdę osłabiło moją twórczą ścieżkę. Był to okres, w którym musiałam myśleć o kolekcji wiosna / lato 2021 i o generowaniu nowych pomysłów, było to początkowo bardzo męczącym przedsięwzięciem. Moja wyobraźnia osłabła, a presja stworzenia czegoś nowego była bardzo silna. Wykonałam wiele testów z różnymi kształtami i materiałami, co na jakiś czas spowolniło produkcję. Po kilku próbach skompletowałam kolekcję po zakończeniu lockdownu.

Jak rozwija się rynek biżuterii?

Rynek biżuterii nasyca się i coraz więcej osób uważa, że ​​wejście w niego jest dziecinnie proste! Rynek biżuterii – w szczególności biżuterii minimalistycznej – podrynek o którym mówimy, to trend, który należy wcześniej zrozumieć. W ten sposób Pyla, podobnie jak wiele innych marek, zbiera owoce swojej pracy. Oprócz pewnego przewidywania, do zaistnienia w tych środowiskach z pewnością potrzeba ambicji i determinacji.

Jak widzicie swoją przyszłość?

Społeczeństwo się zmienia, a ludzie dostosowują się do nowych nawyków, które wyrażają się poprzez coraz powszechniejsze stosowanie narzędzi technologicznych. Zachowania, które zmieniają strategie reklamowe i sprzedażowe każdego sektora, w tym biżuterii, rzucają wyzwanie zdolności firm do dostosowania się do sektora, którego produkt jest mocno zakorzeniony w tradycji. Biorąc pod uwagę rolę, jaką odegrała biżuteria w społeczeństwie, jako przedmioty będące symbolem statusu lub oznaką tożsamości grupowej, w dzisiejszych czasach może ona nawet osiągnąć wartość duchową i eteryczną.

PHOTO FROM PYLA – THE NICOSIA NECKLACE

Website:

https://shop.pyla.it/

Instagram:

https://www.instagram.com/pylajewelry/

LA GALLERIA

The magazine for Italian Fashion & Design lovers.

 

CONTACT US

mail@lagalleria.pl

Pick a language: