

PYLA
WYWIAD Z SILVIĄ ZOPPELLARI, ZAŁOŻYCIELKĄ MARKI PYLA:
Silvia Zoppellari, założycielka i projektantka marki Pyla – studiowałam Marketing i Komunikację z zakresu dóbr luksusowych w Rzymie i Paryżu. Później pracowałam w Paryżu dla dużych domów mody, takich jak Valentino.
Maria Giulia Cecchini, moja prawa ręka i kierownik IT w Pyla, zawsze pracowałyśmy razem i przyjaźnimy się od wielu lat. Maria Giulia studiowała informatykę w Rzymie, a niedawno przeprowadziła się do Dublina, aby dokończyć edukację.
Carolina Grierson, stosunkowo nowa w Teamie marki Pyla. Jest najmłodszą z grupy i tak naprawdę nadal kończy studia w Londynie. Jest specjalistą ds. Marketingu.
Jak powstała Twoja marka biżuterii?
Marka jest wynikiem wybuchu niewypowiedzianej kreatywności, którą w wieku 27 lat czułam, że muszę zaspokoić. Ponieważ nie mogłam znaleźć takiej biżuterii, która by mi się podobała i którą mogłabym dostosować do swojej estetyki, postanowiłam ją stworzyć sama, tym samym tworząc markę Pyla w 2016 roku.
Pojechałam na południowy zachód Francji, wzdłuż dorzecza Arcachon i znalazłam się u podnóża Pyla, niesamowicie ukształtowanej wydmy. Moja marka biżuterii przyjęła nazwę tego, co znalazłam przede mną. Koncepcja wydmy tak majestatycznej, a jednocześnie tak niezwykłej i niezbędnej, jest tym, co moja biżuteria próbuje reprezentować sezon po sezonie.
Jak definiujesz estetykę swoich kreacji?
Eteryczna, odrzucająca ekscesy, charakteryzująca się prostymi kształtami wywodzącymi się z elementarnej geometrii. Biżuteria Pyla to konstrukcje zredukowane w swoich podstawowych kategoriach, które zawsze prowadzą nas z powrotem do bijącego serca naszego projektu: znaczenia projektu i kształtu.


Jakie są Twoje inspiracje w życiu?
Projekty Pyli krążą wokół sztuki nowoczesnej i współczesnej, która zawiera estetyczne odniesienia z przeszłości. Wzorowe dla mnie są prace architekta Edoardo Tresoldiego i artysty Lucio Fontany.
Jaka zaprojektowana przez Ciebie biżuteria w kolekcji najlepiej oddaje Twoją wizję marki?
Z naszej obecnej kolekcji (Cities), biżuteria, który najbardziej nas teraz reprezentuje, jest Kopenhaga. Jest to ręcznie wykonany naszyjnik z posrebrzanego mosiądzu. Było to zaskoczenie tej kolekcji, ponieważ ma prosty design, ale wzbogacony jest o ponadczasowe i eleganckie zagniecenie. Jest to rodzaj biżuterii, której myślisz, że nie potrzebujesz, dopóki jej nie założysz.
Jak dużo jest twojego osobistego stylu w marce?
W codziennym chaosie Rzymu staramy się schronić w spokoju naszej biżuterii. To ona daje nam ducha równowagi i poczucie celu. Biżuteria Pyla jest zaprojektowana zgodnie z naszym stylem życia, jest praktyczne i lekka oraz promuje zero-waste, temat obecnie bardzo istotny na rynku. Lubimy myśleć, że wiele kobiet szuka tego samego i że w niespokojnym środowisku, takim jak to, które zostawił nam rok 2020, mogą znaleźć biżuterię, która sprawi, że poczują się dobrze.
Co sprawia, że biżuteria Pyla jest niezwykła?
To, co sprawia, że biżuteria Pyla jest niezwykła, to jej przekrojowość. Tworzę biżuterię bez żadnych pretensji, z wyjątkiem tego, by dać człowiekowi nowy entuzjazm, już cenny i kompletny sam w sobie. Jestem też bardzo przywiązana do rzemiosła, co daje mi możliwość uszlachetnienia materiałów i kształtów, które nie zawsze są regularne i symetryczne. Kowalność żywicy i mosiądzu, które są całkowicie ręcznie robione, sprawia, że proces twórczy jest znacznie wolniejszy od produkcji statycznej i zrobotyzowanej (typowej dla wielu marek, które decydują się na produkcję masową).


Jak podszedłaś do lockdownu na poziomie kreatywnym?
Pobudzenie w tak statycznym środowisku jak dom naprawdę osłabiło moją twórczą ścieżkę. Był to okres, w którym musiałam myśleć o kolekcji wiosna / lato 2021 i o generowaniu nowych pomysłów, było to początkowo bardzo męczącym przedsięwzięciem. Moja wyobraźnia osłabła, a presja stworzenia czegoś nowego była bardzo silna. Wykonałam wiele testów z różnymi kształtami i materiałami, co na jakiś czas spowolniło produkcję. Po kilku próbach skompletowałam kolekcję po zakończeniu lockdownu.
Jak rozwija się rynek biżuterii?
Rynek biżuterii nasyca się i coraz więcej osób uważa, że wejście w niego jest dziecinnie proste! Rynek biżuterii – w szczególności biżuterii minimalistycznej – podrynek o którym mówimy, to trend, który należy wcześniej zrozumieć. W ten sposób Pyla, podobnie jak wiele innych marek, zbiera owoce swojej pracy. Oprócz pewnego przewidywania, do zaistnienia w tych środowiskach z pewnością potrzeba ambicji i determinacji.
Jak widzicie swoją przyszłość?
Społeczeństwo się zmienia, a ludzie dostosowują się do nowych nawyków, które wyrażają się poprzez coraz powszechniejsze stosowanie narzędzi technologicznych. Zachowania, które zmieniają strategie reklamowe i sprzedażowe każdego sektora, w tym biżuterii, rzucają wyzwanie zdolności firm do dostosowania się do sektora, którego produkt jest mocno zakorzeniony w tradycji. Biorąc pod uwagę rolę, jaką odegrała biżuteria w społeczeństwie, jako przedmioty będące symbolem statusu lub oznaką tożsamości grupowej, w dzisiejszych czasach może ona nawet osiągnąć wartość duchową i eteryczną.


Website:
Instagram: