/  Fashion   /  WUNDERCAMERA WARDROBE

WUNDERCAMERA WARDROBE

Riccardo ma dyplom z konserwacji dziedzictwa kulturowego ze specjalizacją w sztuce współczesnej, po studiach magisterskich z mody zmienił kierunek i pracował w Max Mara przez ponad 10 lat, zajmując się visual merchandisingiem i koordynacją wizerunku marki. Monica jest projektantką specjalizującą się w odzieży wierzchniej i dzianinach, przez 8 lat pracowała w Max Mara jako projektantka i koordynatorka mody, a następnie w Woolrich przez kolejne 6 lat jako dyrektor ds. Projektów; Od kilku lat pracuje jako wolny strzelec i razem przekierowaliśmy nasze doświadczenia do laboratorium wundercamera, które jest eklektyczną firmą konsultingową, która przekracza różne dziedziny i łączy nasze ścieżki.

Jak zrodziła się wasza pasja do mody i wasza marka?

Nauczyliśmy się kochać modę najpierw jako studenci, a potem jako profesjonaliści, za więź, jaką ma z tym, co dzieje się na świecie i możliwość czerpania z różnych dziedzin w procesie twórczym, zawsze w połączeniu głębi i lekkości. Kochamy modę, bo jest ona czymś poważnym, ale również można się nią bawić.
Nasza marka powstała po latach doświadczeń i zrodziła się z potrzeby opowiedzenia historii kilku małych firm produkcyjnych, z którymi przez lata stykaliśmy się oraz z myślą o stworzeniu garderoby składającej się z wyjątkowych ubrań, z której moglibyśmy czerpać, tak jak robimy to w życiu codziennym, ciągle zmieniając niektóre z nich.

PHOTO FROM WUNDERCAMERA WARDROBE

Jak zdefiniowalibyście swój styl?

Nie szukamy dokładnego pomysłu na styl, ale najważniejsze jest to, żeby nasza odzież była wyjątkowa. Nie jesteśmy zainteresowani przekazywaniem precyzyjnego komunikatu, który ma być odnawiany z sezonu na sezon, bardziej myślimy o tym, aby każde ubranie było wyjątkowe, mając przy tym swobodę zmiany zdania za każdym razem, gdy zaczynamy projekt. Ufamy, że nasz gust i instynkt tworzą rozpoznawalną nić.

Co was inspiruje?

Surowiec zachwyca nas swoją wyjątkowością. Mówiąc bardziej ogólnie, sztuka i fotografia, ale także muzyka i taniec, niczego nie wykluczamy. Nauczyliśmy się dużo podróżując do pracy i dla przyjemności, eksperymentując i interesując się wszystkim, opowiadając sobie historie, które następnie opowiadamy poprzez kolekcje. Dużo też się uczymy, ciągle czytamy i badamy, instynkt jest cenny, ale trzeba go kultywować i organizować, mamy kreatywne, ale i naukowe podejście do naszych projektów.

Kiedy pracujecie nad projektem, od czego zaczynacie?

Pierwszy krok opiera się na intuicji, uczuciu lub szczególnym zainteresowaniu. Od tego momentu zaczynamy od fazy projektowania, badając zarówno zdjęcia, jak i artykuły, czytamy, dyskutujemy, dużo rozmawiamy też o rzeczach, które nie dotyczą produktu, zbieramy pomysły i materiały. Następnie zaczynamy rysować, ale to dopiero ostatni etap twórczego procesu analizy.

Jak ważne jest dla was „Made in Italy” i krawiectwo?

Made in Italy to naturalny wybór, ponieważ rozwinęliśmy się profesjonalnie wśród doskonałości Made in Italy i jest to to, co znamy najlepiej w jego ogromnym potencjale i bogactwie oraz w jego granicach, i w którym wiemy, jak się poruszać, aby wzmocnić jego współczesność. Naszą ambicją jest wprowadzenie innowacji do tradycji.

PHOTO FROM WUNDERCAMERA WARDROBE

Jak poradziliście sobie z lockdownem na poziomie kreatywnym?

Szczerze mówiąc przeżyliśmy moment wielkiej kreatywności. Nasze dni są bardzo intensywne, ponieważ oprócz naszej marki posiadamy zarówno studio kreatywne, jak i studio konsultingowe, więc często pracujemy nad wieloma projektami w tym samym czasie, co jest ekscytujące, ale tempo jest intensywne. Zatem przebywanie w tej chwili pustki i powolności doprowadziło nas do uwolnienia naszych umysłów od „rzeczy do zrobienia”, aby robić tylko to, co chcieliśmy, a czasem nawet nie robić nic. Zatrzymać się i pomyśleć. Wysłuchaliśmy wielu podcastów, zaprojektowanych dla przyjemności robienia tego i oczywiście pieczonych pizzy. W międzyczasie założyliśmy kolektyw wschodzących projektantów o nazwie EngrammaLab, w ramach którego w ostatnich dniach uruchomiliśmy pierwszy projekt, który powstawał w trakcie lockdownu, spędziliśmy wiele godzin na czacie burzy mózgów, aby zrozumieć, czy uda nam się zebrać energie w trudnym momencie, aby wzmacniać się nawzajem.

Nad czym w tej chwili pracujecie?

Pracujemy nad kolejnym zimowym projektem i w międzyczasie prowadzimy wszystkie działania w studiu, które dotyczą głównie produkcji wideo i fotograficznych, mamy zespół młodych twórców i artystów w ciągłej ewolucji z którymi pracujemy z entuzjazmem i profesjonalizmem, ale także z lekkością, ponieważ wszyscy potrzebujemy dobrej i pozytywnej energii.

Jaka będzie przyszłość WUNDERCAMERA WARDROBE?

Jesteśmy pełni pomysłów i energicznie patrzymy w przyszłość. Chcemy kontynuować naszą ścieżkę połączeń i eksperymentów zaczynając od dzianin i odkrywania nowych materiałów i produktów, bez wyrzucania już wykonanych projektów, zatrzymywania niektórych resztek czy reinterpretacji już prezentowanej odzieży. Nie wierzymy w konsumowanie co 6 miesięcy i wyrzucanie pomysłów. Zaczęliśmy już eliminować plastik z każdego kroku, tam gdzie to możliwe, wszystkie ubrania są wysyłane w bawełnianych torbach i są wyposażone w zestaw regeneracyjny, który zawiera małe kulki przędzy i instrukcję dotyczącą prania i konserwacji odzieży: naszym celem jest maksymalne przedłużenie żywotności każdej części garderoby, naszym dążeniem jest tworzenie odzieży, która będzie trwać wiecznie, dlatego też stworzyliśmy dodatkową usługę o nazwie „Kocham Cię”, w której oferujemy możliwość wysłania odzieży do naszych warsztatów, gdzie zadbamy o jak najlepsze jej wypranie i ułożenie oraz sprawienie, by była jak nowa.

Website:

https://wundercamerawardrobe.com/

Instagram:

https://www.instagram.com/wundercamera_wardrobe/

LA GALLERIA

The magazine for Italian Fashion & Design lovers.

 

CONTACT US

mail@lagalleria.pl

Pick a language: